gewichtverlies

5 gewichtverlies trucs die echt werken!

Als ik mijn eigen titel al schrijf denk ik BAH weer zo iemand die mij vertelt wat ECHT werkt. Er zijn namelijk al zat mensen op televisie, radio en op social media, die mij proberen te vertellen hoe ik gewichtverlies moet bereiken. Nou dames en heren, wij hebben het internet uitgespit en gezocht naar alle miljoenen (oké ik overdrijf), tips die er worden gegeven door experts.

gewichtverlies

Je weet waarschijnlijk wel al wat je NIET moet doen wanneer je wilt afvallen. Dingen zoals ontbijt overslaan en niet alleen babyvoeding eten -dit is dus blijkbaar echt een ding-! Maar er zijn eigenlijk maar twee dingen die werken als je op een gezonde en duurzame manier wilt afvallen en dat is: goed eten en regelmatig sporten!

Maar eerlijk gezegd vind ik dan beide categorieën nog een beetje vaag, want wat je wel en niet mag eten verschilt bij verschillende diëten. Hoe je wel en niet moet sporten verschilt ook.

We hebben de ‘miljoenen’ trucs voor je in een trechter gegooid en hebben nu vijf eenvoudige trucs opgeschreven. Je kunt er voor kiezen om maar één van de onderstaande tips te gaan implementeren of allemaal, dat ligt weer geheel aan jezelf!

Eet maaltijden, geen snacks!

In vele diëten is ons verteld dat we kleine hoeveelheden moeten eten op de dag om zo onze bloedsuikerspiegel op peil te houden. Echter vond een nieuwe studie dat degene die minder maar grotere porties eten ook minder wegen. Hoe komt dit? Je verbrand meer koolhydraten wanneer je een grotere maaltijd eet dan wanneer dit kleine porties zijn. Probeer gewoon te blijven bij ontbijt, lunch en een gezond diner!

Zweet minder!

Echt waar! In een onderzoek werden groepen vergeleken die 30 tot 60 minuten per dag rennen of fietsen. De groep die een half uur sportten daalde 33% meer en bleek later op de dag 20% actiever te zijn. Omdat je bent geprogrammeerd om calorieën te besparen als je veel van hen verbrandt door lichaamsbeweging, kan ons lichaam ze later willen gaan sparen waardoor je minder beweegt en meer gaat eten.

Dus twee opties: doe cardio voor 30 minuten, vier keer in de week. Of als je van langere work-outs houdt, zorg dan dat je zo laat mogelijk op de dag sport!

Ga voor volle granen

Mensen die volle granen eten zijn over het algemeen slanker dan degenen die het niet doen. Waarom? Omdat deze stevige koolhydraten extra energie nodig hebben om af te breken. Hun vezels vangen een deel van de calorieën op, waardoor ze uit je lichaam zijn voordat ze als vet kunnen worden opgeslagen!

Slaap in een koele kamer

Mensen dragen twee soorten lichaamsvet: wit vet (wat energie opslaat) en bruin vet (wat het verbrandt). De omgevingstemperatuur kan beïnvloeden welke vet kleur wint!

Onderzoekers hebben vrijwilligers een maand laten slapen op een warme kamer en andere op een koelere kamer. Na 30 dagen heerlijk slapen in de koudere kamers was hun bruine vet 42% actiever en hun metabolisme 10% sneller. Vet verbranden tijdens het slapen!

Maak je bord niet leeg

Wanneer je je bord leeg eet omdat dit is wat we allemaal altijd geleerd hebben. Dan betekent dit vaak dat je teveel eet. Het is belangrijk dat je bewust bent van wat je eet en dan vooral op een gegeven moment stopt met eten.

Het is zelfs zo dat verschillende diëtisten aanraden om 1 of 2 hapjes per dag op je bord te laten liggen. Deze hapjes schelen zo 200 calorieën per dag!

BONUS: Detox Contour Wrap

Kom je maar niet van je centimeters af. Dan is misschien de detox contour wrap bij ons in Den Haag wel wat voor jou! Deze Wrap zorgt er niet alleen voor dat je centimeters verliest maar zorgt er ook voor dat het lichaam wordt ontgift van opgehoopte afvalstoffen! Lees hier meer.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *